Saturday, September 22, 2007

The world is full of beautiful places

Vorige week naar Berlijn gevlogen. Positieve feedback gekregen over OpEx workshop die we organiseerden en op de conferentie (ECOC2007) ook wat potentiele toekomstige samenwerking besproken rond dit thema. Bovendien blijft de Berlijnse sfeer me elke keer opnieuw zeer goed bevallen. Het was de zeker de moeite van de verplaatsing waard. In Frankfurt had ik net een uur tijd om over te stappen, zodat ik moest lopen tussen 2 terminals. Mijn bagage is daar helaas achtergebleven, maar is intussen terecht (vanochtend hier afgeleverd door FedEx).

Onze laatste dagen hier zijn uiteraard vrij druk: project in Berkeley zo ver mogelijk afwerken, snel nog een aantal dingen bezoeken waar we nog niet eerder geraakt zijn (morgen Alcatraz), valiezen pakken, laatste shopping, … Vanochtend hebben we een zeer efficiente shopping-voormiddag gespendeerd bij de Factory Outlets Village. Louisjes voetjes waren uit alle schoenen die we mee hadden uitgegroeid, zodat dat eigenlijk best wel dringend was.

Louise gebruikt trouwens meer en meer Engelse zinnetjes. Ze zegt al geruime tijd met evenveel overtuiging "No! No!" als ze vroeger "Nee! Nee!" zei. Deze voormiddag zei ze ook "Sit down, mama" als ik naast haar moest komen zitten in de zetel en op het speelplein deelde ze mee "I am going down the slide!". Op de family communication reports van vorige week heb ik gelezen dat Louise met de andere kindjes in de twos’ class herfstversiering heeft gemaakt, over de familie heeft verteld (thema van de maand) en op een bepaalde ochtend naar de regen heeft staan kijken. De eerste regen in maanden is hier echt een evenement.

No comments: