Sunday, September 9, 2007

iPhone en fall semester

De prijs van de iPhone is gezakt van 599 naar 399 dollar. Dat was het gespreksonderwerp van de aflopen week in de Bay Area. Mijn presentatie in de game theory reading group van donderdagnamiddag hebben we afgesloten met de discussie of die prijsdaling nu een teken is dat de verkoop beter of slechter loopt dan gepland. Op Berkeley is de sfeer sinds de start van het academiejaar (“the fall semester” start in de laatste week van augustus) sterk veranderd. Op de campus en in de restaurantjes errond heerst nu een gezellige drukte, overal mensen die je aanspreken enzo. Ook op het graspleintje waar we soms tijdens de lunchpauze gaan zitten, is het nu vaak echt zoeken naar een plekje. De grad students van de Netecon groep zien er trouwens ook al heel wat minder uitgeslapen uit dan tijdens de voorbije zomermaanden..

Gisteren zijn we naar San Francisco geweest met de bedoeling een middagje te gaan shoppen. Eerste bestemming was de Apple Store aan Market Street, waar Steven wat wou gaan spelen met de iPhone. Hij was duidelijk niet de enige met dat idee en het was er dan ook onaangenaam druk. In de andere winkels was het trouwens niet veel beter, zodat onze zin in shopping snel over was. In de plaats hebben we dan een wandeling gemaakt in de buurt van Embarcadero. De oude ferry-terminal is nu een trendy plek in de buurt van het financiele district. Vanochtend hebben we dan een tochtje gemaakt door de Sonoma Valley (wijnstreek hier in de buurt). Aangezien het wat bewolkt was, viel het zicht wat tegen. Vanmiddag was de zon wel weer van de partij en zijn we naar het speelplein om de hoek geweest. Daar was het trouwens zeer druk, er staan picknick-banken en barbecues e.d. en deze namiddag waren er 2 verjaardagsfeestjes aan de gang. Fijn concept: ballonnen aan de picknick-tafels, taart uit wegwerpbordjes, groot speelplein, goed weer, … Iedereen content en je huis blijft proper!

Dit weekend was waarschijnlijk mijn laatste rustige Calfornische weekendje deze zomer. Vrijdagavond vertrek ik immers voor 5 dagen naar Berlijn en het weekend daarna is al ons laatste hier, zodat het waarschijnlijk ook niet echt rustig zal zijn.. Die reis naar Berlijn (conferentie waar ik moeilijk afwezig kan blijven wegens mede-organisator van een workshop) leek me van te voren wel plezant, maar nu begin ik wel wat te vrezen dat het misschien voor een zeer lange jetlag kan zorgen (3 keer 9 uur tijdsverschil overbruggen in een goede 2 weken). Anyway, Berlijn is sowieso 1 van mijn favoriete bestemmingen. En dan kan ik ook eens testen of het Zimt Eis dat ik er vroeger altijd at bij de Australian Ice Cream aan het station van Friederichstrasse de vergelijking kan doorstaan met mijn nieuwe favoriet: Dulche De Leche van Double Rainbow (San Francisco’s Official Ice Cream)


No comments: