Wednesday, September 26, 2007

Laatste dagen in Berkeley

De research group vergadering is verplaatst naar maandagvoormiddag en omdat ik mijn laatste dergelijke vergadering zeker niet wou missen, ben ik maandag om 7u40 hier vertrokken in de hoop voor 10u in Berkeley aan te komen. Normaal gezien geldt de regel dat je hier best niet voor 9u (of kwart voor 9 ofzo) kunt vertrekken, omdat je je anders toch maar vast rijdt in de file. En dat bleek inderdaad het geval. Ik was nog niet aan de laatste afrit van Petaluma op de US101 of het stond al stil. 4 rijvakken in dezelfde richting stilstaande auto's en ter hoogte van de junction 101-580 zelfs 6 rijvakken! Na heel wat accordeonrijden ben ik uiteindelijk toch om 9u50 in Berkeley aangekomen. Gister dan op het gewone uur vertrokken (8u45) maar dit keer was er een ongeval gebeurd, zodat het me opnieuw bijna 2 uur kostte om in Berkeley te geraken! Eens daar aangekomen is een parkeerplek vinden het volgende probleem. Normaal gezien maak ik gebruik van een parking lot van de universiteit, waar gasten een hele dag kunnen parkeren voor 15 dollar. Maar soms is die parking gereserveerd voor speciale gelegenheden en dan is het aantal alternatieven heel erg beperkt. Op straat zijn er parkeermeters waar je max. 2 uur kunt parkeren. Niet echt praktisch want dan moet je steeds maar weglopen van je werk om geld te gaan bijsteken in de parkeermeter (duurt toch al snel 10 minuutjes..). Een keer 5 minuutjes te laat zijn kostte me vorige week een nieuwe parkeerboete van 30 dollar.
Over het gebrek aan parkeerplaatsen in Berkeley wordt er heel wat geklaagd, maar niet door de groten der aarde. Naast 3 andere meer traditionele types parkeerkaarten voor studenten, staff en faculty members heeft UCberkeley nl. een type parkeerkaarten en -plaatsen speciaal voor Nobelprijswinnaars! That says something, doesn't it?

No comments: