Thursday, July 12, 2007

And how about work?

De situatie m.b.t woon-werkverkeer is hier min of meer omgekeerd als die van thuis. De opvang van Louise is 2 minuten rijden van de Alcatel-vestiging, terwijl Berkeley op ongeveer een uur rijden hier vandaan ligt (mits vlot verkeer). Belangrijk verschil is wel dat we hier geen fiets hebben, maar wel 2 auto’s. Louise wordt dus met de auto naar de crèche gebracht (meestal door mij). Steven gaat haar ‘s avonds ophalen, wat betekent dat ik in tegenstelling tot in Gent niet om 17u45 snel op mijn fiets moet springen om nog op tijd in de crèche te zijn, maar gerust hetgeen ik mee bezig was kan afwerken of nog even blijven praten met enkele collega’s (wat ook niet altijd een goed idee is, want dinsdag kwam ik daardoor pas een kwartier na het verlopen van mijn parkeerticket in de parkeergaraga aan en lag er daarom een boete van 40 dollar op me te wachten :-(). Daarna moet ik uiteraard hopen op vlot verkeer en mijn tijd uitzitten in de auto. Maar in mijn goudkleurige Chevrolet met een goed muziekje en het uitzicht dat o.a. ter hoogte van Richmond bridge fenomenaal is, klaag ik helemaal niet.

UC Berkeley is trouwens ook een zeer interessante plek en een bezienswaardigheid op zich, zoals je op de foto’s kunt zien. De “Networks and Economics” onderzoeksgroep is gevestigd in de Cory Hall, het gebouw waar je op de foto de brandweerwagen voor ziet staan, aangezien het gebouw vandaag ontruimd werd nadat er iets in brand was gevlogen in het lab. Het onderzoek in de “Networks and Economics” groep ligt in de lijn van het geen we binnen de techno-economische groep van IBCN doen, maar de aanpak is redelijk verschillend. Waar we in Gent vaak op praktische cases werken, wordt hier zeer theoretisch gewerkt, o.a. via game theory. In dat verband is er op donderdag (zoals vandaag dus) een reading group meeting voor het lezen van het boek “Game Theory” van Fudenberg en Tirole, waarbij om beurt iemand een hoofdstuk voorstelt.



Van de Alcatel-vestiging in Petaluma heb ik geen foto’s genomen, omdat die er helemaal niet zo interessant uitziet als de campus in Berkeley. Wat Steven daar precies uitvoert is me ook niet altijd even duidelijk, maar hij lijkt het wel naar zijn zin te hebben en behalve de uren van zijn telefoonconferenties die hij van thuis uitvoert (hier om 6 uur ‘s ochtends met Madrid en Antwerpen i.p.v. in Gent om 11u ‘s avonds met Petaluma) lijkt het mij nogal in de lijn te liggen van hetgeen hij in Antwerpen doet.

Intussen is het al donderdagavond en hebben we nog geen idee waar we dit weekend eens naartoe zouden trekken. Het begint toch langzamerhand tijd dat we daar eens aan gaan denken, zodat ik de volgende keer weer iets te vertellen heb.

1 comment:

stiene said...

Hallo,


Van Delphine gehoord dat jullie vertrokken zijn naar Amerika. Ben blij om Louise zo nog eens te zien genieten. Zal jullie blijven volgen via de blogspot, veel plezier nog.

Groetjes
Kristien